انواع دستگیره درب، تحولی در زندگی مدرن
نوشته شده توسط : setayesh

زندگی مدرن، استفاده از تکنولوژي و هوشمند سازی تمامی وسایل مدت زمانی‌ست مورد توجه عموم مردم قرار گرفته است. یکی از وسایلی که امروزه به هوشمند سازی ساختمان برای بهبود امنیت کمک خواهد کرد، استفاده از قفل و دستگیره دیجیتالی می‌باشد. در این مطلب سعی بر این داریم تا انواع دستگیره درب ورودی را از گذشته تا کنون به شما معرفی نماییم.

دستگیره درب از جمله وسایلی‌ست که هر روزه بارها و بارها از آن استفاده می‌نمایید. بنابراین انتخاب یک دستگیره درب ورودی آپارتمان مناسب با بالاترین کیفیت و زیبایی اهمیت بسیاری خواهد داشت. هنگام ورود مهمان یا دوستی به منزل یا آپارتمان شما، اولین برخورد آن با دستگیره درب ورودی می‌باشد، بنابراین این وسیله کوچک می‌تواند نقش مهمی از زیبایی و مدرن بودن القا نماید.

بهترین مارک دستگیره درب دیجیتال

دستگیره آپارتمانی معمولا از جنس استیل، آلیاژهای آهن، برنج و … ساخته می‌شوند و از نظر مدل بسیار متنوع می‌باشند. تمایز بین مدل‌های  علاوه بر جنس و مدل، نوع دسترسی آن‌ها نیز می‌باشد. اگر به دنبال تغییر و تحول در قفل ورودی آپارتمان یا منزل خود می‌باشید، شناخت انواع  درک بهتری از تفاوت آن‌ها در اختیارتان خواهد گذاشت.

انواع دستگیره درب ورودی منزل

انواع  طراحی و تولید شده است، اما امروزه اکثرا مشتریان بدنبال دستگیره ای می باشند که علاوه بر زیبایی و جلوه ای که به خانه می بخشد، امنیت را نیز به همراه داشته باشد. در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت:

دستگیره توپی

این نوع دستگیره که معمولا آن را در سبک خانه‌های قدیمی مشاهده کرده‌اید، قدمت زیادی دارند. کاربرد اصلی دستگیره توپی برای مواردی‌ست که استفاده از کلید ضرورت چندانی ندارد. معمولا درب راهرو، سرویس بهداشتی یا اتاق‌هایی که رفت و آمد زیادی دارد از این نوع دستگیره استفاده خواهند کرد. قفل این نوع دستگیره براحتی از دو طرف قابل دسترسی خواهد بود، در نتیجه این نوع دستگیره امنیت و حریم خصوصی چندانی در اختیار افراد قرار نخواهد داد.

دستگیره درب توپی

دستگیره اهرمی

قفل درب اهرمی یکی از پر استفاده‌ترین انواع دستگیره درب در منازل و آپارتمان‌ها می‌باشد. مکانیزم کار این نوع دستگیره بدین شکل می‌باشد که هم از داخل و هم از خارج می‌توان آن را قفل نمود. این قفل قابل نصب بر روی انواع درب چوبی و فلزی می‌باشد. محبوبیت دستگیره اهرمی نسبت به توبی بیشتر است، که حتی نمونه‌های دیجیتالی آن نیز امروزه جزو پرطرفدارهای دستگیره درب اتاق خواب می‌باشد.

 دیجیتالی

دیجیتال شدن ، از جمله برای امنیت املاک شخصی ، محبوبیت بیشتری پیدا کرده است ، به ویژه هنگامی که صحبت از املاک و آپارتمان های تازه ساز می شود. اجتناب از این نوآوری ها تقریباً غیرممکن است ، خصوصاً وقتی همه راحتی آنها را در نظر می‌گیرند. دستگیره دیجیتال یکی از جدیدترین انواع  می‌باشد، که ورود به ساختمان بدون کلید را برای شما مهیا می‌کند.

دستگیره درب هوشمند چیست و چگونه کار می‌کند؟

در دستگیره درب هوشمند، زبانه یا سیلندر قفل به وسیله دستگاهی به نام اکتواتور به یک موتور کوچک که در چارچوب درب جاسازی شده متصل می‌شود. موتور تنها زمانی فعال می‌شود و درب را باز و بسته می‌کند که یک سیگنال الکتریکی خاص را دریافت کند.

حال تولید و ارسال این سیگنال را می‌توان، بر اساس نوع دستگیره مورد استفاده، به شکل‌های مختلفی انجام داد. به عنوان مثال، در صورت وارد شدن صحیح رمز عبور چهار-رقمی دستگیره رمزدار، سیگنال به موتور ارسال می‌شود و در نتیجه درب باز می‌شود.

دستگیره هوشمند درب دارای دو بخش سخت افزاری و نرم افزاری می باشد، که برای اینکه قفل بدرستی کار کند باید دو بخش عملکرد صحیحی داشته باشند؛ وگرنه قفل کار نخواهد کرد. بخش سخت افزار این نوع قفل ها شامل بدنه داخلی، بدنه خارجی، مغزی قفل، سیلندر کلید اضطراری، دریچه سنسور و … می باشد، بخش نرم افزار نیز ذخیره‌سازی و تجزیه و تحلیل اطلاعات را به عهده دارد.

قفل دیجیتال با دستگیره

در حقیقت یک دستگیره درب هوشمند همان قفل دیجیتال به همراه دستگیره می باشد. قفل دیجیتال با دستگیره تلفیقی از قفل های مکانیکی سنتی و هوشمند می‌باشد، با این تفاوت که نحوه دسترسی شما به ساختمان پیچیده تر شده است.

برخی از روش‌های دسترسی از راه دور امکان پذیر است، صاحب خانه می‌تواند به وسیله ریموت یا وای فای یا تلفن همراه خود قفل را براحتی باز نماید. از دیگر روش‌های دسترسی قفل درب دیجیتال می‌توان به کارت، اثر انگشت و رمز عبور اشاره کرد.

مزایای  دیجیتالی

امنیت بالا

مسلماً اولین و مهم‌ترین مزیت دیجیتالی بودن نسبت به قفل سنتی امنیت بالاتر است. دزدیدن کلید و تهیه یک کپی از آن کار آن‌چنان دشواری نیست. اما مسلماً دست‌یابی به رمز عبوری که تنها شما می‌دانید به مراتب دشوارتر است. اضافه کردن یک گوشی هوشمند به فهرست گوشی‌های مورد اعتماد قفل هم بدون اجازه شما کار بسیار سختی است. کپی کردن اثر انگشت یا قرنیه چشم شما هم که دیگر تقریباً غیرممکن است.

سرعت و راحتی

فرض کنید خرید کرده‌اید و دست‌تان پر است. باید خریدها را به زمین بگذارید، در دسته‌کلیدتان به دنبال کلید درست بگردید و کلید را داخل قفل کنید و بچرخانید تا در نهایت درب برای‌تان باز شود. حال فرض کنید که درب منزل‌تان مجهز به سیستم Z WAVE است و به محض نزدیک شدن گوشی‌تان به قفل، درب را به صورت خودکار برای‌تان باز می‌کند.

کمپانی کاداس جزو بهترین برند دستگیره درب دنیا شناخته شده است، و از سراسر دنیا متقاضیان بیشماری را به سمت خود کشانده است. کاداس با پشتیبانی تیم های طراحی و ساخت کلاس جهانی و همچنین بالاترین استانداردهای آزمون ممکن در آزمایشگاه های پیشرفته ، سیستم های ورود بدون کلید را برای خانه های هوشمند ارائه می دهد.

منبع : https://kaadas.ir/article/digital-door-knob/





:: برچسب‌ها: انواع دستگیره درب , دستگیره هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: